Tre tips når du skal annonsere på Facebook

Har du prøvd Facebook-annonsering? Her har du tre tips du bør lese når du skal annonsere på Facebook.

Les disse tre tipsene når du skal annonsere på facebook

Det er dugelig enkelt å komme i gang med annonsering på Facebook. Hele prosessen er i utgangspunktet unnagjort på noen få minutter, og vips så kan du glede deg over å ha nådd ut til veldig mange Facebook-brukere.

Men vent et øyeblikk! Er det egentlig noe poeng å nå ut til flest mulig?

Nope. Ikke nødvendigvis. Det viktigste er ikke hvor mange du når ut til.

Derimot er det et par, tre andre ting du bør fokusere på for å få mest mulig igjen for annonsekronene dine.

Hva vil du oppnå med annonsen?

Det første du må tenke over, er hva det endelige målet ditt med annonsen er.

Ønsker du at så mange som mulig skal kjøpe noe i nettbutikken? Ønsker du at flere skal kjøpe seg søndagsmiddag i kaféen din, eller kanskje du vil ha flere til å melde seg på nyhetsbrevet ditt?

Setter du deg ikke et konkret mål for hva du ønsker å oppnå, blir det vanskelig å lage en god annonsekampanje som fungerer. Du vil rett og slett ikke få så mye igjen for arbeidsinnsatsen (og pengene).

Hvem vil du nå ut til?

Du må også tenke nøye gjennom hjem du vil vise annonsen til.

Dersom du er en elektrobutikk og har som mål å selge flest mulig av den siste Playstation-modellen du har fått inn, er det kanskje ikke så relevant å vise Facebook-annonsen til bestemødre på 65 +?

Dette er det lett å unngå når du annonserer på Facebook, og ved å vise annonsene til en mest mulig relevant målgruppe, er det lettere å nå målet du satte deg.

Hvor «varm» er målgruppa di?

Du må også vurdere hvor klar den som ser annonsen er for å få annonsen din slengt i trynet når han eller hun åpner Facebook-appen sin.

Dersom målgruppa di hverken kjenner bedriften din eller produktet ditt, trengs det sannsynligvis et ekstra annonsetrinn eller to der du varmer opp målgruppa ved å gi noe virkelig nyttig før du til slutt ber om et salg.

Selv om det er enkelt å komme i gang med annonsering på Facebook, har konkurransen gjort at det er både dyrere og vanskeligere å nå frem.

Haus Byrå har sertifisert kompetanse på Facebook-annonsering, og kan gi hjelpe deg med å lykkes med annonsekampanjene dine.

Få hjelp med annonsering på Facebook nå

Få med deg disse tre tips når du skal annonsere på Facebook