Søberg Gård

En skikkelig fin gård fortjener en skikkelig fin grafisk profil. Vi har utviklet en komplett visuell identitet med alt fra logo, profilhåndbok, reklametekster og emballasjedesign for Søberg Gård.

Papirpose fra Søberg Gård, laget av Haus Byrå

Referanse fra 2020

Søberg Gård har vært gjennom en rivende utvikling de siste åra. Tradisjonell gardsdrift med sau ble først utvidet med produksjon og salg av stearinlys i den gamle sauefjøset.

Etter dette har flere spennende tilbud kommet til. En flott gårdshandel der det gamle stabburet er fylt opp med fantastisk lokalmat. Selskaps- og serveringslokaler med plass til inntil 60 personer.

Sommeren 2016 var det nyåpning på Søberg, og i forkant av dette var det lagt ned en solid innsats for å få alt ferdig. Ikke minst la flinke folk sine kreative hoder i bløt for å lage en gjennomarbeidet og lekker visuell identitet, og ikke minst en nettside til Søberg Gård.

Haus har bidratt med det meste underveis i den kreative prosessen. AD og grafisk designer, Ingrid Eggset, har laget profilhåndbok, logo, tapet (!), gavelapper, visittkort, papirposer, brevark, spisebrikker, fyrstikkesker (!!) og mye, mye mer.

Emballasje laget for Søberg Gård, av Haus Byrå

«Haus er en viktig samarbeidspartner for oss. Lokal, nær og kreativ»

Maren Solvang Johnsen, daglig leder Søberg Gård
Nettside for Søberg Gård, laget av Haus Byrå

Ingrid har storkost seg med å kunne bidra til utviklingen av Søberg Gård.

Det har vært både inspirerende, artig og utfordrende å jobbe med dette prosjektet. Men først og fremst har det vært deilig å jobbe med prosessen helt fra begynnelsen med gule lapper på veggen, til vi har fått ferdige produkter i hånda. Ved å jobbe med hele prosessen fra A til Å blir det også en mer gjennomført profil, sier Ingrid.

…og jaggu vant vi ikke bronse i kategorien «Stor visuell profil» i design- og reklamekonkurransen Innlandsperler i 2019 også. Stas!

Andre aktuelle artikler fra fagbloggen Raus: