Agrisjå-kampanje

Solenergi Norge hadde behov for å synliggjøre at de skulle på Agrisjå-messe, og vi fikk derfor mulighet til å hjelpe de med blant annet betalt annonsering og nyhetsbrev.

grafisk fremstilling av agrisjå-kampanjen på en PC og mobilskjerm
grafisk fremstilling av agrisjå-kampanjen på en PC og mobilskjerm

Referanse fra 2023

Solenergi Norge AS prosjekterer, leverer og monterer solceller for landbruk og industri i store deler av landet, og har på kort tid blitt en av Norges fremste på solcelleanlegg. I en tid hvor det er jojo-strømpriser, merker Solenergi Norge en jevn etterspørsel av montering, og ser derfor viktigheten av å være til stede på eksempelvis messer.

Behovet: Synliggjøre tilstedeværelse på Agrisjå-messe

Solenergi Norge skulle være med på årets Agrisjå-messe på Stjørdal 27.-29. august, og i den forbindelse ønsket de å promotere tilstedeværelsen for bønder som hadde tenkt å ta turen på messe den helgen.

Mål for oppgave: Få flere leads

Synliggjøring og promoteringen av at de skulle på messe, hadde først og fremst som mål å hente inn flere potensielle kunder som ønsket å montere solceller på gården sin. Men også nå ut til bønder som kanskje har vurdert solceller tidligere, men som ikke hadde tatt steget med å få prosjektert et anlegg til seg selv.

Løsningen: Kampanjer og digital markedsføring

For å nå ut til riktig kundekrets, var det viktig å dele budskapet om tilstedeværelsen på Agrisjå med bønder og folk med tilknytning til landbruket. Dette var da målgruppen vi hadde å jobbe med.

Vi satte opp en landingsside med generell info om Solenergi Norge og Agrisjå, solceller for landbruk, et referanseprosjekt og et kontaktskjema. Kontaktskjemaet hadde som mål å gi kunden flere potensielle kunder, som ønsket tilbud på solcelle. Tre uker før messen ble det satt opp annonser på Google i form av både søk og display, samt annonser på Facebook for å treffe målgruppen på flere stadier og steder. Annonsene var aktive frem til messehelgen.

Samme uke som messen skulle gå av stabelen ble det sendt ut nyhetsbrev til de som hadde huket av for landbrukskunde tidligere, samt godkjent at Solenergi Norge kunne sende dem nyhetsbrev i forhold til GDPR. Dette både for å minne bonden på at det skulle være en messe, men viktigst av alt – få mottakeren til å komme innom Solenergi Norge på stand.

Resultat: Flere nye leads

«Kampanjen HAUS har hjulpet oss med i forbindelse med landbruksmessen Agrisjå har gitt store og gode resultater vi er godt fornøyde med. Kampanjen ble samhandlet med annonsering via nyhetsbrev, Google Ads og sosiale medier.

Landingssiden som ble etablert ble aktivt brukt i forkant for å skape trafikk og interesse, og justert etter vår ønskede målgruppe. Siden ble også brukt til å registrere leads under messen av selgerne», sier Kim Brandsnes, salg- og markedssjef i Solenergi Norge.

«Kampanjen HAUS har hjulpet oss med i forbindelse med landbruksmessen Agrisjå har gitt store og gode resultater vi er godt fornøyde med»

Kim Brandsnes, Salgs- og Markedssjef i Solenergi Norge

Vi i Haus gleder oss over et godt resultat etter endt kampanje, og takker for tilitten som Solenergi Norge har gitt oss så langt. Vi gleder oss til videre samarbeid!

Dette fikk vi levere:

  • Oppsett av landingsside med kontaktskjema fra HubSpot
  • Oppsett av kampanjer i Google Ads og Facebook Ads
  • Nyhetsbrev

Vi har mange flotte mennesker og flinke fagfolk i Haus, og disse hadde den største jobben med dette prosjektet:

Bilde av Hanne Grøtli Løkken, digital markedsfører i Haus Byrå - stående bilde

Hanne Grøtli Løkken

Digital markedsfører og prosjektleder

993 61 410
hanne@hausbyra.no

Bilde av Hege Cecilie Abelson, digital markedsfører i Haus Byrå

Hege C. Abelson

Digital markedsfører, UX-designer, prosjektleder og partner

419 34 859
hege@hausbyra.no