Solenergi Norge

Fra usikkerhet til klarhet: Oppdag den nye visuelle profilen, der fokus på solens form og naturens farger styrker Solenergi Norges posisjon som en leder innen solkraft og bærekraft.

Bilder av drikkeflaske, notatbok, kaffekopp og drops for Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Logoen til Solenergi Norge på fotografi, profil laget av Haus byrå

Referanse fra 2022

Behov: En tydeligere profil

Solenergi Norge, også tidligere kjent som Soleno, hadde en utydelig logo uten tilhørende profil. Det var mye usikkerhet rundt selskapsnavn, da logoen inneholdt både Soleno og Solenergi Norge («Hva heter de egentlig?»). Profilen hadde også få elementer å spille på, og Solenergi Norge og vi så et stort behov for en tydeliggjøring av hele profilen.

Løsning: Bygge merkevaren Solenergi Norge

Selskapsnavn

For å kunne etablere en sterkere merkevare og profil, ble det tatt et valg om å fjerne Soleno helt, hvor all fokus nå skulle være på bedriftsnavnet Solenergi Norge. Dette er en klok beslutning med tanke på synlighet og tydelighet på hva bedriften jobber med, både internt og eksternt.

Visuell profil

Solenergi Norge leverer solcelleanlegg til landbruk og industri som ønsker å redusere strømforbruket. Vi har prøvd å fange betydningen av sol og energi inn i logo og profil.

Ved å bruke solens fasong og farge får man en tydelig og selvforklarende profil. Kombinert med blå og grønn som er både naturens og miljøets førstevalg av farger, så komplementerer det profilen. Solstrålenes fasong gir det energi, og en enkel forklaring til en samlende logo med ikon og tekst.

Fargeprofil til Solenergi Norge på fotografi, profil laget av Haus byrå
Fargeprofilen gjenspeiler de viktigste elementene solcellene er plassert i for å fungere. Blå – himmel, grønn – natur og miljø, gul – sol.
Logosymbol Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Logoikonet som dekorelement.
Bilder av drikkeflaske, notatbok, kaffekopp og drops for Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Profileringsartikler for internt og eksternt bruk.
Roll up for Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Med roll-up blir de synlige på messer, og kan effektivt presentere seg selv og tjenestene sine.
Ikoner for Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Verdiskapende ikoner som er med på å forsterke hvem Solenergi Norge AS er, hva de står for og hva de betyr for kunden.

Resultat: En bedrift som er rigget for fremtiden

Med ny logo og helhetlig profil som forvaltes godt av Solenergi Norge, blir de synlige på markedet med en sterk merkevare. De rigger seg for fremtiden både markedsmessig og i miljøsammenheng.

Bil- og hengefolie for Solenergi Norge, laget av Haus Byrå
Solenergi Norge er godt synlige med helfoliering av henger og bil.

Vi i Haus takker Solenergi Norge for tilliten med å lage visuell profil og mye attåt! Solenergi Norge er en trofast samarbeidspartner, og vi gleder oss til å følge dere på reisen videre – hvor også videreutvikling av både profil og nettside er på planen!

For en god kunde! Dette fikk vi levere:

Vi har mange flott mennesker og flinke fagfolk i Haus, og disse hadde den største jobben med dette prosjektet:

Bilde av Hege Cecilie Abelson, digital markedsfører i Haus Byrå

Hege C. Abelson

Digital markedsfører, prosjektleder, UX-designer

419 34 859
hege@hausbyra.no

Bilde av Ingrid Eggset, AD/Grafisk designer i Haus Byrå

Ingrid Eggset

AD, grafisk designer og UX-designer

911 75 424
ingrid@hausbyra.no